سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که خود را پیشواى مردم سازد پیش از تعلیم دیگرى باید به ادب کردن خویش پردازد ، و پیش از آنکه به گفتار تعلیم فرماید باید به کردار ادب نماید ، و آن که خود را تعلیم دهد و ادب اندوزد ، شایسته‏تر به تعظیم است از آن که دیگرى را تعلیم دهد و ادب آموزد . [نهج البلاغه]
خانه | مدیریت | ایمیل من | شناسنامه| پارسی یار
دلتنگ
  • کل بازدیدها: 18913 بازدید

  • بازدید امروز: 2 بازدید

  • بازدید دیروز: 2 بازدید
  • موضوع: آقاسیدعلی
    عباس ( 88/11/23 ساعت 6:11 ع )

     

    بسم الله الرحمن الرحیم

    آقاسیدعلی در جبهه های جنگ حضور داشته واز نزدیک باتوپ وتانک دشمن روبرومی شد.

    اودر 29 فروردین سال 1318 هجری شمسی مصادف با28 صفر1358هجری قمری خانواده کوچک چشم بر جهان گشود ونام اورا پدر یعنی حاج سید جواد علی گذاشت.

    آقاسید علی با 34 واسطه به امام سجاد وامام حسین (علیه اسلام) می رسند وازفرزندان حضرت زهرا(سلام الله علیها)می باشند.

    قابل توجه آقا سیدعلی اهل یکی ازمحل های فقیر نشین مشهد هستند.

    آقا سید علی دوران کودکی رادردامان مادر فاضله وپدر روحانی واهل علم وتقوا و زهد گذراند وبه تدریج باملکات اخلاقی یک خانواده روحانی انس گرفت وتربیت شد. درچنین خانواده ای‌‌؛معرفت ایمانی پایه اولی تربیت آقا سید علی بود که همین پایه وبنیان محکم؛اوراآماده حضور جدی در صراط مستقیم؛در صحنه های زندگی فردی واجتماعی وسیاسی ومبارزاتی نمود.وضعیت مادی خانواده آقا سید علی؛چندان مناسب نبود.اما معنویت وطهارت همراه با قناعت عزتمندانه؛زندگی شیرینی را برای آنان به وجود آورده بود.

    منزل پدری؛که آقا سید علی درآنجا متولد شدند؛خانه ای حدود 60-70متری ودرمحله فقیر نشین مشهدبود.

    آقا سیدعلی در حدود پنج سالگی آموزش قرآن رادر مکتب خانه آغاز کردند.

    ابتدا ایشان رابه مکتب خانه ای که معلمش زن بود گذاشتند وپس از یکی دوماه درمکتب خانه ای که معلمش مرد بود ثبت نام نمودند.

     

     

     

                                                                                                                                                             

     

     

     

     

     

     

     



  • نظرات دیگران ( )

    =============================================================
  • جنگ نرم 2
    عباس ( 88/11/11 ساعت 8:4 ع )

    به نام آفریدگار دانا و توانا که بر همه چیز قادر است

    *ای جوانان ونوجوانان ایران زمین خود را برای مقابله با هر نوع عمل غاصبانه از سوی دشمنان ایران زمین آماده کنید تا بدانید در زمان موعود چه کنید.

    *امروزه دشمنان جمهوری اسلامی ایران چون در خودمقابله از راه سخت نمی دیدند روبه مقابله به صورت نرم کرده است وروی افکار مردم خصوصاً جوانان ونوجوانان کار می کند.

    *طبق گفته های اغتشاشگران روز عاشورا تمام کارها حساب شده ودقیق بود ولی بامطلع شدن مردم عزادار وحسینی وحضورشان در منطقه کارشان نا تمام ماند.بعضی دستگیر وبعضی هم فراری شدند.

    *همه وهمه باید دست دردست هم بگذاریم وبار دیگر وحدت اسلامی22بهمن سال 1357 رابه وجود آوریم.

      

                                                                  

                                           

     

     

     

     

     

     

     



  • نظرات دیگران ( )

    =============================================================
  • ادامه نماز
    عباس ( 88/11/5 ساعت 11:6 ص )

    آثارکم توجهی به نماز

            آن کس که نماز را سبک بشمارد و کم توجه باشد عمرش کوتاه می شود .روزی مادی ومعنویش کم واعمال خوبش کم ارزش می شود

            مرگ ذلت باری می کند و چهره معنویش ازبین می رود و دعاهایش مستجاب نمی شود عذاب قبرش سخت می شود وتنگ وتاریک ومامورین آن سخت گیرتر می شوند فرشتگان الهی اورا به صورت روی زمین می کشند وحساب روز قیامتش سخت وبه عذاب سخت الهی گرفتار می شود و روز قیامت خداوند به او توجه نمی نماید

    نشانه های بی توجهی به نماز

    1.      با عجله بجا آوردن

    2.      در حال خستگی نماز خواندن

    3.      بدون عذردرآخر وقت خواندن

    4.      عدم آگاهی به احکام نماز و درک مفاهیم نماز

    5.      در حال خواب آلودگی وحواس پرتی

    6.      آداب نماز را رعایت نکردن و آرامش جسمی وروحی نداشتن

    7.      تمرکز حواس وآرامش نداشتن

    عواقب ترس وسبک شمردن نماز

            خداوند برکت از عمر وروزیش بر می دارد، چهره خوبی ندارد، دعایش مستجاب نمی شود، ذلیل وخوار می میرد، گرسنه وتشنه می میرد                                                                                                                                                                                  

            قبر او تنگ وتاریک ،ومعذب می باشد،خداوند نظر رحمت بر او نداردو از او دور می شود ،عذاب سخت ودردناک دارد،بی نماز مزه اسلام را نمی چشد،ترک نماز باعث نابودی دین         می شود،شفاعت پیامبر به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی رسد،بی نماز به بلاهای گوناگون دچار می شود،تارک نماز، همفکر کفار خواهد بود و در زمره بدترین دزدان محسوب می شود.

    حضور قلب و راههای ایجادآن

            قبل از نماز مقداری رو به قبله نشسته وناتوانی خود،و قدرت و نعمتهای الهی را تصور نماید.

    لباس ومکان نماز غصبی نباشد.

            نماز در اول وقت وبه جماعت بهتر است.غذای حرام وشبهه ناک نخورد. بلافاصله بعد ازغذا نماز نخوانید.با شکم پر و یا احساس ضعف نماز نخوانید.در نماز به به سجده ومهر خود بیشتر نگاه کنید.به مفاهیم نماز توجه کنید.به عظمت خدا وآفرینش وقدرت خداوند فکرکند. توجه نمایم نماز علاوه بر آثار گوناگون آن ،غذای روح است.

            بداند نماز زمینه ساز پالایش از گناه است.بداند نماز شیطان را مایوس کرده واو را در برابر دشمنان مختلف بیمه می کند.بداند وقت نماز زمینه حل مشکلات وشکوفایی استعدادهای فکری ومعنوی او می شود.مطالب مربوط به عذابهای الهی در قیامت ودنیا.



  • نظرات دیگران ( )

    =============================================================
  • نماز
    عباس ( 88/11/5 ساعت 11:0 ص )

             زندگی بی یاد خدا تاریک است وانسان بدون تکیه گاه هراسانِ،هر کس در زندگی به چیزی دل می بندد و امیدوار می شودو تکیه می کند اما خداشناسان ویکتاپرستان دل به خدا می بند ند واو را تکیه گاه مطمئن و پرتوان می دانند الهام بخش خویش قرار می دهند نمازمیدان فراخ وعرصه پهناوری است که روح واندیشه انسان در آن وسعت می یابد توجه دادن به نماز رسالت عمومی است نماز وسیله نبردو مبارزه با دشمنان است بوسیله نماز زمینه ریزش رحمات الهی فراهم می آید بهترین راه رستگاری ونمایان ترین نیکو کاری است نماز موجب اصلاح جامعه وعالی ترین مددکار انسان است باورمان شود که با ضعف نماز در زندگی فردی و اجتماعی ما نه اسلاممان اسلام است و نه جامعه مان اسلامی انسان نماز گذار راه را از بی راهه تشخیص وتمامی عمر به سوی کمال واقعی و رسیدن به قرب الهی حرکت می نماید تا در نهایت به فلاح و رستگاری و رضایت کامل خداوند در دنیا برسد و از این ثمره اعمال جهان آخرت خود را نیز تضمین نماید

     

     

     

            اعتقاد به خداوند بزرگ و شناخت آفریده های او،وپی بردن به قدرت لایزالش مستلزم داشتن قوه ادراکی بالایی است که هر چه بیشتر در این وادی وارد شویم بیشتر در می یابیم که چقدر در مقابل عظمت و شکوه و جلال خداوند نا چیزیم بصیرت کافی و وافی در این زمینه          می طلبد که بعد از شناخت او و نعماتش سپاسگذار وشکر گذار او باشیم، در مقابل اولین چیزی که خدا از انسان خواسته نماز است . نماز علاوه بر این که موجب رضایت خداوند و قدرشناسی از او می شود اثرات وثمرات بسیاری برای فرد نماز گذاردارد که سعادت ورستگاری او را دردنیا وآخرت بیمه می کند نماز انسان ساز است روح وجسم او را سیقل می دهد قوه قدرشناسی او را تقویت می کند و حال وآینده او را در مسیر الهی قرار می دهد تمامی حرکات وسکناتش خدایی می شود همواره خود را در محضر الهی می بیند و او را حاضر و ناظر بر اعمال خود می بیند در نتیجه از بسیاری کارها که ناپسند و ناروا است و جلوگیری می نماید نماز یک نوع وقت شناسی است که نظم وروال در سازندگی فرد را مشخص می نماید و همواره راه را از بیراهه تشخیص می دهد و تمامی عمر بسوی کمال و قرب الهی حرکت می نماید تا در نهایت به فلاح ورستگاری و رضایت کامل خداوند در دنیا برسد و این ثمره، اعمال جهان آخرت خود را نیز تضمین نموده است.                                     اهمیت نماز

            نماز زیبا ترین جلوه پرستش و والا ترین گونه نیایش است و جلوه ای زیبا از بندگی وعبودیت ،و سرآغاز صعود به رفیع ترین قله های معنویت و معرفت و شناخت الهی و سعادت جاودانی، و راهی به سوی کسب زیبایی های معنوی و برترین درجات خلوص وایمان ،نماز این ودیعه بزرگ آسمانی نور چشم پیامبر و اولیای دین ،مفتاح بهشت و مطمئن ترین وسیله جهت حضور در برابر حق و کسب رضای اوست .

            نماز از چنان اهمیت وجایگاهی بر خوردار است که روح واندیشه انسان در آن وسعت            می یابد و به گستردگی آن فرصت پرواز پیدا می کند نماز چیزی جز تکیه وامید وخواهش وعرض نیاز به آن ذات بی نیازاست ما هستی خود را مدیون خدائیم زندگی ما غرق در موهبت ها و نعمت های خدایی است، نماز آرمشگر دلهای مضطرب وخسته ومایه صفار باطن و روشنی روان است هم توجه دادن به نماز رسالت عمومی است و هم تربیت نسلی نماز خوان و خداشناس و شاکر تکلیف همه ماست .

            نماز یکی از راههای بندگی خداست و راه ورسم انبیاء الهی است کسی که نماز می خواند ملائکه او را دوست دارند و روزی شخص نماز گذار روز به روز با برکت تر می شود نماز باعث ناراحتی شیطان می شود بوسیله نماز است که روح و جسم انسان به سلامت کامل می رسد .          

            نماز وسیله نبرد با دشمنان است در نماز است که انسان می تواند حوائج خود را از خدا بخواهد و او نیز اجابت می نماید . بهترین ره توشه انسان مومن در دنیا وآخرت می باشد وواسطه بین او وعزرائیل است در قبر همراه اوست و یاری گر او نزد نکیر ومنکر است و این نماز است که بین او آتش پرستش ایجاد می کند انسان در نماز در پرتوجلال الهی قرار می گیرد و اگر این را بداند سر از سجده بر نمی دارد و اولین عملی که در روز قیامت مورد توجه قرار می گیرد نمازاست و اگر نماز پذیرفته شود سایر اعمال نیز مورد ارزیابی قرار می یابد و اگر قبئل نشود به دیگر اعمال او توجهی نمی شود.

    چرا نمازمی خوانیم؟

            بانماز است که انسان اعتراف می نماید خداوند بزرگ پروردگار تمامی عالمیان است نماز سبب دوری از شرک ورزیدن به خدای بزرگ است بوسیله نماز انسان به گناهان گذشته اقرار می کند و از خداوند تقاضای عفو و بخشش می نماید.با نماز انسان پی به عظمت خداوند متعال می برد در نماز انسان درخواست افزونی خیر در دنیا و آخرت و همیشگی یاد خداست نماز عامل باز دارنده از گناهان درآینده است                                           

    آثارنماز

            انسان مومن به ایستادن در آستانه عدل الهی از ضربات شیطان درامان می ماند بوسیله نماز زمینه ریزش رحمات الهی فراهم می آید و فرد پرهیزگار به خدا نزدیکتر می شود انجام نماز انسان را از گناه دور می کند. خواندن نماز موجب بخشش خطاهای کذشته شخص خواهد شد شخص نماز گذار هیچگاه دچار کبر و غرور نمی شود آنکه رو به قبله می نهد نیروی اخلاصش افزایش می یابد آنکه نماز اول وقت می خواند هنگام خروج روح از بدن ،غم واندوه از او دور می شود و از جهنم نجات پیدا می کند. پیامبر فرمود :نماز با توجه را دوست دارم و هر بنده نماز خوان با توجه را ازآتش نجات می دهم، مشکلاتش را از دلش می برم و هنگام جان دادن یاریش می کنم ،نماز زمینه ساز ترک گناهان است .

            نماز بهترین و بالاترین یادآوری خداوند است بهترین راه رستگاری ونمایان ترین نیکوکاری است نمازموجب اصلاح جامعه و عالی ترین مددکار انسان است



  • نظرات دیگران ( )

    =============================================================

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    قرآن
    آمریکا محکوم است به دلیل:
    [عناوین آرشیوشده]

    =============================================================